Wednesday, February 3, 2010

words

salam.

semasa perbualan di meja makan sewaktu makan mlm,saya bersama mak and akak ada berbincang tentang bahana mengumpat atau mengata org.susah betul rasanya nak buang perbuatan nie.kadang-kadang ia berlaku di luar sedar.sedap-sedap bercakap,oppppsss...termengata orang.masa saya kerja part-time dulu,ada org atasan berkata,dalam dunia ni,baik kita mengata org dulu sbb somehow org akn mengata kita wether we like it or not.this statement is easily agreeable.hurm....tapi on second thought,yang salah tetap tetap salah.tak kisah lah w'pun realiti nya tetap pahit.dalam situasi saya yang mentah waktu itu..sgt pun mengangguk da mengiya setuju walau dalam hati berat kepada membangkang sahaja kenyataan tu.sbb masa kecik pergi fardhu ain ustazah cerita nabi dulu kalaupun yahudi dan nasrani membaling najis kepada baginda,tidak pernah sekalipun baginda membalas perbuatan tu dengan yg jahat juga.sampai hari ini saya menyesal sbb masa belajar di matrik dulu ada sepotong ayat yang ditampal oleh senior di dinding.'berkata benarlah walaupun pahit'.semoga saya lebih kuat mempertahankan kebenaran di masa akan datang.

and today i had a bad moment which i think my friendship couldn't be saved anymore.i don't know what went wrong but it hurts me so much that i just want to stop trying.when u just walked away without a word,i knew it's time for me to move on.thank you friend.i wish u well.

on a different note,perhaps a cheerful one,i received a first email from the sea.org kata ia lah racun.ia lah penawar.

saya pilih penawar.

:-)

No comments: